söndag, juli 13, 2008

Att komma med råd oombedd

Nej, jag går inte in i någon annans blogg och kastar ut råd som det inte frågats efter.

Jag har ju så klart inte hela bilden klar för mig, bara det som skrivs i bloggen.

Rent generellt kan jag säga, här i min egen blogg, och inte till någon särskild. Att jag inte tror att en metod är lyckad om den innebär förtvivlad gråt i flera månader. Om man som förälder blir ledsen för att barnet är så ledset, men man stålsätter sig för attt det är så här man ska göra. Då tycker jag att man ska låta bli stålsättandet och hitta en annan metod som alla är nöjda med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad jag håller med. Jag tycker 'håll ut mot barnets gråt"-metoder är fruktansvärda. Lita på din instinkt istället, säger instinkten att du ska ta hand om ditt barn för att det gråter - så gör det.

Självklart är det en annan sak när de gråter för att de inte får allt de pekar på mm.

KRAM HB

Lilla J sa...

Jag instämmer! Det FINNS bättre metoder utan att "dalta" och skämma bort!