måndag, december 17, 2007

Olika liv

Vi har ett litet grupparbete nu innan jul. Grupparbetet ska vara klart på onsdag, uppgiften fick vi i torsdags.

Det är jag och en annan småbarnsmamma som ska göra ungefär samma sak som en annan grupp och vi ska dela upp uppgiften mellan oss så att vi inte skriver om samma saker.

Jag och den andra mamman började söka artiklar redan i torsdags. Jag var inte med i fredags eftersom jag då var hos veterinären, men i lördags ringde jag till dem för att föreslå en uppdelning av ämnet. Jag fick ett halvt ok, och berättade för dem att vi tänkte börja skriva redan under söndagen.

Hela söndagen satt jag och läste och skrev, och idag har vi mammor suttit hemma hos mig och börjat sammanställa.

Nu, när vi är klara för dagen har jag i min mailbox fått ett mail från en av de andra, där hon skriver att hon inte tycker att uppdelningen är bra.

De lever helt andra liv än vad vi gör. De tar ledigt i några dagar och sedan sitter de i två dagar och två nätter (jo då, de brukar sitta i skolan till efter midnatt) och skriver. Vi som har familj kan inte riktigt göra så... och jag tycker att det är väldigt trist att de inte kan respektera att vi vill jobba på schemalagd tid.

3 kommentarer:

e sa...

Trist. Jag tycker inte det är så konstigt om de inte kan förstå småbarnsföräldrars tillvaro. Det kan vara ganska svårt om man inte har erfarenhet av hur det är. Men det skulle ju vara exakt samma situation om det var någon/några som behövde jobba extra. Och det borde de ju kunna förstå och respektera.

Anna sa...

Respektlöst är vad det är. Och om de inte har lärt sig det redan så är det dags nu. Att anpassa sig. Att jobba i grupp. Sånt som efterfrågas i alla platsannonser...

Anonym sa...

det är väl bara att dissa den personen. och berätta you can´t always get what you want