torsdag, december 06, 2007

Groda

Jag går ofta och tänker på saker jag sagt, och som nog inte lät riktigt som det var tänkt.

Och eftersom jag har en blogg, och eftersom jag vet att den läses av ganska många i bekantskapskretsen tänkte jag här ta tillfället i akt, och bortförklara något jag sa i går.

Vännen S är gyminstruktör, bl.a. har hon klasser i afrikansk dans, och nu är det meningen att hela ridgruppen ska prova på och dansa med henne en kväll.

Och appropå det så sa jag -Jag tror att jag kan ha Lillkatten med mig eftersom jag räknar med att det ska vara så låg klass på dansen
Och med det menade jag, att jag trodde att klassen skulle vara på ridgruppsnivå, alltså nivå för ett gäng som aldrig dansar. Och eftersom jag tränar ganska mycket dansklasser till vardags, så skulle jag ha ett försprång framför de andra. Jag menade absolut inte att jag tror att S:s klasser i vanliga fall håller låg klass, tvärtom S brukar vara väldigt duktig på det hon gör, och jag är säker på att så även är fallet med hennes dansklasser.

Så där. Ett långt försvarstal, eftersom jag rodnande för mig själv, när jag insåg vad jag sagt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh shit vad roligt det låter. Undrar om mini-A är stor nog för afrikansk dans???.....och om jag är ihopläkt nog för att rulla lite på höfterna... fast det är klart dom hovfotograf kan jag ju alltid delta :-)

/AF

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Kattpappan fick stränga order av fru ridlärare att inga bilder fick tas... Men stå och vagga med lite kan nog du och mini-A göra. Det är inte förrän i slutet av januari.

Anonym sa...

paparazzi säger jag bara. men jag undrar bara, ska vi duscha efteråt? Det känns ju helt märkligt isf...
/AS, buskablyg

Anonym sa...

alltså jag förstår hur du menar för jag har en enorm förmåga att häva ur mig de märkligaste saker som låter helt fel. men jag uppfattade det inte alls så så nåt försvarstal behövs egentligen inte :)
annars tycker jag att foton skulle vara ASKUL! det finns liksom inga bilder på mig när jag gör sånt. och eftersom det är jag som chefar när jag är instruktör så bestämmer jag enväldigt att kattpappan får fotografera.

och AF - det vore kanonkul om du är med! jag skulle rekommendera att bebisarna ligger bredvid så att ni kan dansa ordenligt, kanske för säkerhets skull med hörselskydd, men det kommer ju mer info innan vi kör.

och AS - du bor så nära så du kan gå hem och duscha. jag åker ju hela vägen hem till mig i svettiga kläder så att duscha med hela gruppen kan du ju hoppa över :)

och nu ska jag sluta spamma kommentarerna med långa uppsatser.
/S

Anonym sa...

ÅÅÅÅåååååkej, nu får jag moderskänslor för dig, gumman. Det var säkert ingen fara, eller hur instruktören? Är egentligen på jakt efter andra slags grodor (typ riktiga) och då dök din blogg upp. Fridens liljor/Rana

www.ranashorisont.blogspot.com

Isidor sa...

Hurra, S! Du är så bra på att vara chef och bestämmer så bra.

Jag och min kamera kommer. Såklart. Jag kan nog avstå att plåta just de individer som vantrivs med att utsättas för det. Säg att det är en ljus lokal och att du har extra lampor på dig.

Som en känd skådis uttryckte det för länge sedan:
"Allt ljus po maj!"