lördag, augusti 19, 2006

Syns vi i statistiken?

Syns det i barnafödandestatistiken att i princip alla fertilitetskliniker stänger ner i juli. Föds det färre barn i månadsskiftet mars/april?

Eftersom vi är så många som är drabbade och behöver hjälp för att bli gravida borde det rimligtvis göra det.

Å andra sidan tror jag att de som kan själva gör fler barn just på sommaren, så kanske jämnas det ut? Men då borde skillnader ändå kunna upptäckas om man ser på vilka månader flest barn föds nu mot hur det var på 50-60-talet innan fertilitetsbehandlingarna började användas.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bara att gå in på SCB:s hemsida och kolla. De har statistik rätt långt bak i tiden, tror jag.

Kanske en idé för en artikel? Hmmm.

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag har faktiskt försökt, och jag är säker på att det står där.

Men det blir för mycket information på en gång för mig, så jag lyckas inte reda ut hur det förhåller isg ;-)