söndag, augusti 13, 2006

Mamma fattar inte.

Jag pratade precis med min mamma i telefon och hon skrockade och berättade att min syssling var i samma vecka som jag är, och tänk hon är ju mycket yngre än dig och väntar redan sitt fjärde Haha.

Tack så jättemycket mamma, det var ju jätteroligt att höra. Jag har ju inte försökt få barn i massor av år, så jag tycker verkligen att det är något att skratta åt att hon bara ploppar ur sig barn medan jag får kämpa så mycket. Jag hade ganska lätt att hålla mig för skratt just då kan jag säga.

Min syssling är väldigt religiös och jag tror att de är emot preventivmedel, så på det sättet kan man ju tycka att allt är ganska tragiskt, men att se det roliga i det hela, det kan jag faktiskt inte.

4 kommentarer:

Anna sa...

Ibland så bara kastar de ur sig sådana dumma grejor, det verkar vara något som mammor bara gör *suck*

eline sa...

Ja mammor kan sånt där, ologiskt nog.
Men det var väldigt dumt sagt.

Anonym sa...

Ja du ... vad ska man säga ... Tänk att det kan vara så svårt. Men vi är nog lite unika vi som varit och är inne i den här svängen, vi har känsligetsradarn på hela tiden i hur vi behandlar andra som är i vill-ha barn stadiet och kanske har eller inte har problem.

Tänker på dig dock.

Vill också hälsa till dig att sin hjälp vad gäller klinik (jag frågade för länge sen nu...) har varit ytterst hjälpsam och mina vänner har nu fått hjälp på CvL och börjar spraya om ett par veckor inför deras första IVF!!

Tack!

Annela sa...

Efter tre missfall på rad sa min mamma: Det skulle vara roligt med barnbarn, men det verkar aldrig som om det kommer några!

Efter hjälp av Margareta Unander och Sahlgrenska kom det dock tre barnbarn så småningom.
Jag har följt din blogg ett tag nu men aldrig komenterat förut.
Jag beundrar alla som orkar hålla i och försöka och försöka. Jag håller alla tummar för dig.