onsdag, augusti 09, 2006

Finns inga garantier

Igår pratade jag med en kompis om min graviditet, det var hon som frågade hur det var. Och jag berättade om min oro inför ultraljudet på måndag, varvid hon säger att jag ska sluta oroa mig för det är klart att det kommer att gå bra.

Hur kan hon veta det?

Det finns inga garantier och hon som bara pratat med mig i telefon kan verkligen inte veta hur det är.

Hon kan möjligtvis säga åt mig att skärpa mig, för hon orkar inte höra hur jag gnäller, men jag svarade bara på en direkt fråga så jag tror inte att det var problemet.

Naturligtvis ville hon lugna och trösta mig, det förstår jag också. Men jag fungerar inte så. Jag har så mycket erfarenhet av att det i graviditetssammanhang inte är som det ska.

Man ska ju ha mens
Man ska ha ägglosssning
Man ska få ägglossning av Pergo
Man ska inte bli överstimulerad av Gonal-F
Man ska inte få sköldkörtelrubbningar mitt under en graviditet

Så jag vågar faktiskt inte tro på att allt är bra fast det borde vara det.

4 kommentarer:

Mina sa...

Jag förstår vad du menar. När jag gjort min IVF och gick och väntade på att få testa, fick jag höra från flertal personer att de visste att jag var gravid! Hur skulle de kunna veta det?!! Jag var det ju dessutom inte heller.

Jag kan bara önska dig lycka till och hoppas att allt är bra.

Kram!

Anonym sa...

Hej

Har följt dig ett tag nu:) Egentligen så har du nu MER erfarenhet av att allt är bra än att det inte är det...hoppas du snart kan känna att du kan släppa på oron och jag håller mina tummar för att det ska se fortsatt bra ut på måndag. Visst, det finns aldrig några garantier men ju längre tiden går desto större chans är det att bebisen kommer växa och må bra, men allt det där vet du ju redan;). Ta hand om dig
Lycka till

Mvh Linda

Malin sa...

Folk är så, dom vill inte höra att man mår skit och att man är orolig över vissa saker i sitt liv. Dom vill bara höra det som är bra...

Men jag ska hålla tummarna för att allt är bra på måndag :)

Anna sa...

När man hamnar i barnlöshetskarusellen så öppnar sig liksom avgrunden. Plötsligt tycker man att vad som helst kan hända. Och det kan det ju, det kan det alltid. Det finns inga garantier för någonting. Det enda man kan göra är att njuta av nuet så gott man kan, ibland går det bättre och ibland går det sämre.

Du har procenten på din sida, men det vet du ju redan!
Kram
Anna