lördag, augusti 05, 2006

Orättvisan kvarstår

I onsdags väntade jag på två besked om graviditeter.

Ett var från en person som fått två missfall och nu hoppades att det skulle vara tredje gången gillt.

Det andra var från en person som uttalat sig föraktfullt om par som inte skyddat sig tillräckligt och utan att ha blivit tillfrågat uppmanat andra att göra abort. Hon skulle testa om hon blivit gravid på sitt första försök.

Som den onda människa jag är hoppades jag faktiskt person nummer två inte skulle få lyckas alltför lätt.

Men naturligtvis blev det precis tvärtom. Person nummer ett kan skriva in ytterligare ett missfall i sin livsbok och person nummer två är gravid.

Däremot har lite rättvisa skipats. En person jag "lärt känna" via nätet och som kämpat i sex år för att få barn har äntligen blivit mamma, under sker fortfarande!!!

Men jag som tycker att alla ska få lika många kakor är irriterad på att millimeterrättvisan eller rättvisan överhuvudtaget saknas i barnalstrandets värld.

Inga kommentarer: