torsdag, augusti 17, 2006

Beställt en tröja

Vi är många infertilia som retat oss på de där tröjorna som det står BEBIS på. Räcker de inte att de har den vackra magen vi också vill ha, måste de förnedra oss ytterligare genom att skrika ut det också?

Solkatten skrev just ett inlägg i sin blogg om det, vilket påminde mig om att jag bestämt mig för att fixa en tröja med texten IVF på ifall jag blir gravid. Så nu har jag beställt en sådan. Det ska bli spännande att se om den blir bra, och i så fall om den väcker några reaktioner när jag har den på mig.

5 kommentarer:

Mina sa...

Jättebra ide! Du kommer säkert att väcka en massa uppmärksamhet. Det är rätt att man ska va stolt över att ha gjort ett barn via IVF, det är minsann betydligt mer ansträngande än för dem som bara "råkar" bli gravida
;-)

Pia sa...

Det är ju en kanonidé. Jag tror många kommer kommentera på ett positivt sätt!

Solkatten sa...

Heja Kattmamman!

Isidor sa...

Jag tror inte många kommer att kommentera det, för de flesta vet inte att "provrörsbefruktning" förkorstas IVF, och de flesta gör heller aldrig reflektionen över varifrån magen kommer. Annat än att de skiljer på bakelser och sex.

Jag tror många kommer att tro att det är ett varumärke, men det är faktiskt himla roligt och helt rätt ändå!

Anonym sa...

Bridz, vilken helgjuten idé! Den tar jag efter när det blir min tur!!!
& efter att ha följt diskussionen hos Solkatten -jag sponsrar gärna fonden så du kan doktorera och forska fram det lilla "bligravidnu"-pillret som kommer att generera dig ett Nobelpris och oss alla IVF/SABG-tjejer en plats på Nobelkalaset *skenar iväg ett par mil i tanken*
KRAM!