torsdag, augusti 14, 2008

Tyngdlyftning istället för hästar

Ja jag är upprörd, och jo vi är många som är det, men det verkar liksom inte hjälpa.

Svenska ridsportförbundet har näst flest medlemmar av alla idrottsförbund i Sverige. Bara fotbollförbundet har fler medlemmar.

Ändå så sänds det väldigt lite ridsport från OS. Inget har gått direkt, och nu verkar det inte ens som att all hästhoppning ska sändas, det blir bara ett sammandrag. Samtidigt som hästhoppnnigen är det visst tyngdlyftning, en idrott där Sverige inte har en enda deltagare, och efter vad jag läste i DN för några dagar sedan knappt några utövare heller. Men ändå väljer alltså SVT att visa tyngdlyftningen framför hästhoppningen.

Vad är det för fel? Vad ska vi göra, alla tjejer (och killar) som jag vet verkligen är intresserade och vill titta.
Jag vet att vi är många som gång på gång mailat (och innan mailen kom skrivit brev) till SVT och frågat varför.

Det här är enligt mig ett typexempel på hur en jättestor grupp av huvudsakligen tjejer bara ignoreras.

4 kommentarer:

Pia sa...

Det är som när det var konståknings-VM i Göteborg i år. Vad skrevs i tidningarna om det? Jättelite. Vilken fotbollsmatch som helst fick mer utrymme. Och oftast visas inte heller konståkning direkt i SVT utan har man inte Eurosport eller möjligen nån annan sportkanal så får man nöja sig med sammandrag som gärna går sent på kvällarna.

Anonym sa...

Hade de visat mer hästsport hade jag också kunnar titta på os. nästan all sport är för övigt plågsamt för mej.

Anonym sa...

Tycker du ska skriva till svt och fråga...

Yogamamma sa...

och svt som påstår att de sänder OS 22 timmar om dygnet. Fy fan säger jag bara. Nu har jag inte tänkt så mkt på ridsporten, jag är inte intresserad av den (och inte av brottning heller för den delen) men det är ju fan SKANDAL!!!!! Ja, skriv, ring, storma stv och fråga