tisdag, augusti 19, 2008

Brev till SVT

Hej SVT!

Jag har en fråga om OS-sändningarna som ni kanske kan hjälpa mig med.

Ni går ut stort och säger att det här är den största satsningen ni någonsin gjort, ni säger också att ni gjort undersökningar vilka sporter svenska folket vill se.

Så då undrar jag om alla Sveriges ryttare är undantagna från det svenska folket? Eller om ryttare är ointresserade av att titta på TV.

Genom att prata med vänner och bekanta som på olika sätt är intresserade av hästar och ridning har jag fått veta att alla är besvikna över att knappt någon ridsport har sänts direkt, och viktiga finaler bara visats som korta sammandrag.
Mina vänner och bekanta är förstås ett mycket litet underlag och säger egentligen ingenting om vad ryttare i allmänhet vill se på TV, så därför undrar jag om ni har undersökningar som visar att just jag och mina vänner är unika på så sätt att vi är intresserade av att se vår sports bästa utövare på TV.

Grenar där inga svenskar deltar, och där det finns väldigt få utövare kanske lockar ryttarna mer? För Svenska ridsportförbunet är ju ett av Sveriges största idrottsförbund, så ifall inte alla är ointresserade borde vi ensamma utgöra en ganska stor tittargrupp.

Med vänliga hälsningar
/Kattmamman

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klockrent!

Anonym sa...

Tack för att du orkade skriva ett brev!