söndag, augusti 03, 2008

5,5 - 7 kilo

"Hittills har du förmodligen ökat i vikt med mellan 5,5 och 7 kg, men från och med nu kommer du att öka snabbare i vikt – räkna med strax under ett kvarts kilo per vecka."

Ovanstående citat är hämtat från en av alla informationsplatser på nätet, där man kan läsa vad som händer vecka för vecka under graviditeten.

Jag vet att det inte spelar någon roll, att jag inte ska bry mig... men jag har ju för fan ökat nitton jävla kilo så här långt. Att bara gå upp ett kvarts kilo skulle vara minsta ökningen den här graviditeten.

Jag börjar bli smällfet, och det finns inget jag kan göra åt det, så är det bara, och jag får leva med det, och med hurtiga informationskanaler som generaliserar å det grövsta, men får det att låta som allmängiltig information.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar när du svär. Det är helt jävla underbart!
/AS

Kajsa Bergman Fällén sa...

Det är nog mest vatten i alla fall. Gick upp 30 kg med N och nästan allt var försvunnet på några dagar. I alla fall mer än 20 kilo försvann bara sådär. Resten var fläsk men det försvann det också :).

Men det är inte roligt att väga så mycket mer än man brukar, inte roligt alls. Jag lider verkligen med dig.

Anna sa...

Jag har gått upp 6 kg. Men å andra sidan är det helt rättvist eftersom du lever med en fin man som älskar dig och min äkta man har blivit bortförd av aliens. Någon rättvisa måste det finnas i världen! ;-)

Puss