onsdag, augusti 20, 2008

Intresseklubbsinfo för den mycket bärsjalsintresserade.

Sjalgalen.

Jag har redan berättat om mitt blöjköparbegär. Nu har mitt shoppande även utökats till bärsjalsdjungeln.

Tidigare hade jag en trikåsjal, en vävd långsjal, en Mei Tai, och en Ergo. Nu har mitt sjalförråd utökats med ytterligare en trikåsjal (i annan färg och tunnare material) och en vävd kortsjal. Och jag är ständigt på jakt efter nya fynd.
Till mitt försvar ska sägas att jag bara köper begagnat, och att jag har rätt bra koll på vad som är ett bra pris.

Det jag egentligen hade tänkt skriva om i det här inlägget är hur nöjd jag är med min nya kortsjal. Det är en Bära barn i färgen svartpeppar. Jag hade läst ganska mycket dålig kritik av Bära barns kortsjalar, men jag blev frälst direkt. Den fungerar utmärkt att bära 13 kilos Lillkatt trots min ganska stora mage, och en del foglossning. Jag har inte fått till någon riktigt bra knytning av de andra där inte magen varit i vägen, men den här fungerar hur bra som helst. Bild kommer eventuellt, om jag lyckas få till någon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var skoj att höra! Jag är inte lika nöjd med min och tänkte faktiskt göra en ringsjal av den.

Den är fantastisk att bära med och avlastar 14 kg Rickard bra, men den är så krånglig att justera. Jag - som aldrig använt ringsjal - inbillar mig att en sån är enklare att dra åt och, när han somnat, lossa på.