onsdag, december 17, 2008

Utkörd

Svärmor som bor långtifrån Stockholm har varit på kurs här i huvudstaden, och så klart ska hon få hälsa på sitt nya barnbarn.

Jag tycker om min svärmor, men ändå har jag haft ångest för att hon ska komma hit. Just nu är allt så skört, och vi behöver vara bara med varandra, och jag måste få ha huset för mig själv till min nattliga ångest.

Nu visade det sig att ett missförstånd uppstått, svärmor har biljetter för att stanna ända till på lördag.

Det går inte, jag klarar inte av det. Inte ens min egen mamma skulle kunna få bo här så länge. I sig är det inget konstigt, och jag tror nog att svärmor skulle varit förstående om vi direkt lagt fram erbjudandet om att stanna bara en natt. Men att nu köra ut henne, när vi inte ens vet om hon har ombokningsbara biljetter, det är hemskt. Ändå ser vi inget annat alternativ.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ni gör helt rätt! Klart ni ska köra ut henne. Jag lät min svärmor bo på hotell. Ingen bor hemma hos en nyförlöst familj, är min regel. Det kommer hon förstå. Tänker på er!!

Anonym sa...

Det finns många bra hotell och vandrarhem i Stockholm. Hon förstår säkert.
Puss!
/AS

Anonym sa...

Precis! Fridhemsplan har stans bästa vandrarhem med tv och allt på rummet. För en femhundring per natt. Låt henne stanna där.

Tänker ofta på dig!

/Inger

Anonym sa...

Åh, plannlös kärlek. Dina och Kattpappans beslut är det enda som har vikt i universum nu. Så rätt, så rätt.

u

Barnets mamma sa...

Jag är säker på att hon förstår att ni inte orkar ha henne boende just nu.

Cinks sa...

Det kanske finns en mening med att ni har fått dit henne, just nu...hon kanske kan vara en hjälpande hand med barnen så ni kattföräldrar får lite oväntad vila, tillsammans tänker jag?

Känns det omöjligt så verkar hon vara en så bra mamma/svärmor/ farmor att hon säkert förstår.

Anna-Bell sa...

Jobbigt. Men man måste tänka på sig själv i första hand. Det är lite omvälvande att få barn innan alla rutiner är som de ska och det tror jag att svärmor förstår. Det gäller bara att lägga fram det på ett bra sätt tror jag.
Kramar!

Anonym sa...

jag tror ni löser detta...kanske själve eller med hjälp av hjälp...Vänta inte för länge med att söka hjälpen bara.

Ni har haft en tuffperiod i ert förhllande med barnlödhet, behandlingar, småbarn och tuffa graviditeter. Din sömnlöshet ligger dessutom som grädde på moset. Sömnbrist tenderar ju dessutom att förstora problemen och göra dem stora som värsta mount everest när det kankse egentligen är högts ordinära kullar som behöver bearbetas. Jag hoppas att det är så!
Jag vill att det ska vara så

kram

Isidor sa...

Farmor förstod så väl. Tror hon blev lite ledsen över att inte få träffa sina älskade barnbarn mer, men hon förstod...

Yogamamma sa...

Lyssna på vad som är viktigast för just er familj. Ni har precis blivit tvåbarnsföräldrar och vet bäst vad ni vill ha. Det finns ju en massa bra och billiga hotell att bo på. Lycka till!