söndag, oktober 07, 2007

Mitt unika namn.

När jag loggar in för att skriva en kommentar på någon annas blogg skriver jag hela mitt namn, namnkombinationen som jag förmodligen är ensam i hela världen om att heta. I Sverige är jag det definitivt. Det känns lite olustigt, för jag vill inte att alla ska veta vem jag är.

Alla som hittat min blogg ser bilden på mig, och de som får ett mail av mig får mitt namn. Men jag vill ha någon slags kontroll.

Inte för att jag vet vad man skulle kunna göra med mitt namn? Skicka elaka brev på posten kanske? Knappast. Men jag tycker ändå att det känns olustigt,

4 kommentarer:

Martina sa...

Förstår vad du menar, jag är också ensam i Sverige om mitt namn... det finns en annan person med nästan samma namn, men hon har ett dubbel-efternamn med bindestreck. Jag gillar inte heller att skriva under vissa saker med hela mitt namn för det är inte så svårt att lista ut vem jag är.

KaKi sa...

Jag tror aldrig jag skrivit hela mitt namn när jag kommenterat en blogg - kort och gott Kantarellkisse... Men jag anar att du varit någon annanstans?

Jag har svårt att lämna ut mitt namn i många sammanhang, har hemligt telefonnummer och låter inte e-mailen använda mer än mitt förnamn. Iofs är bara det egentligen rätt talande. Det finns bara en jag med detta namn i min ålder i min stad. Tillsammans med mitt lika ovanliga efternamn står bara jag kvar. Och det är lite otäckt för en liten myndighetsnisse som jag...

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Nej, jag skriver alltid bara Kattmamman, och det är bara det som syns. Men för att logga in uppger jag min mailadress, och av någon anledning är jag rädd för att den ska bli synlig.

Anonym sa...

Du kanske skulle kunna skaffa en anonym mailadress som du kan använda vid sådana tillfällen.