fredag, oktober 19, 2007

Förmiddagstankar (peptalk)

Nu är det dags att jag rycker upp mig.

Varför skulle inte just jag klara den här tentan. Det är inte första gången den här kursen går, och eftersom det går folk på fortsättningskurserna så måste de finnas de som klarat tentan.

Jag borde vara en av dem som kan gå vidare.

De allra flesta tentor jag har skrivit har jag faktiskt klarat. Särskilt alla kemitentor. Varför skulle jag inte klara den här?

Jag har sovit någon timme i natt, och det får faktiskt räcka. Skärp till dig nu och PLUGGA.

3 kommentarer:

Tingeling sa...

Hu, stenjobbigt du har det nu.

Känner också att du har väldigt, väldigt höga krav på dig själv och vet att sådana är svåra att riva ner.
När man inte sover slutar mycket att funka som det ska, hoppas verkligen du skulle få ordning på sömnen snart. Många kramar.

Isidor sa...

... och frågan är faktiskt helt rätt ställd. Varför skulle du inte klara tentan?

Vi andra här hemma tycker du är skitbra! Och vi har ändå tagit en del högskolepoäng själva!

Anonym sa...

Hej KM. Det är skitjobbigt att plugga. Alla som har gjort det vet vad tentaångest och sömnlösa nätter innebär (kanske inte i samma utsträckning som du, dock...) Det är jobbigt och det är ångest... Jag känner igen många av dina tankar om att inte klara av det, varken fysiskt eller psykiskt. Det går upp och ned. Är det detta du verligen vill så kommer du att klara av det - det är jag övertygad om. Annars kan du tänka ut en plan B. Lärare kanske? ;-) Stor kram.