söndag, maj 06, 2007

Tips till (blivande) småbarnsföräldrar

Jag kan verkligen rekommendera tygblöjor. Jag var ganska skeptisk till dem innan jag provade, men eftersom jag kunde se så många fördelar med dem så tänkte jag använda dem även om det var besvärligt.

Men det visade sig vara hur lätt som helst. De är lika enkla att sätta på som engångsblöjor och tvättar gör vi ändå varje dag så där blir det inte heller mer jobb.

Vi använder fortfarande engångsblöjor när vi ska bort någonstans så att vi inte ska behöva ha väskan full av äckliga blöjor på hemvägen. Men hemma är det bara tyg som gäller.

Och det känns så bra att spara både på ekonomin och framförallt på miljön.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att höra! Jag har alltid velat ha tygblöjor till mitt barn. När jag nu får ett.

Anonym sa...

Åh, det låter perfekt!

Vad använder du för sort? Jag har precis fått ett gäng vikblöjor och måste ta hjälp av en expert för att förstå hur de ska göras.

Annars är min plan att köpa ett gäng FuzziBunz. http://www.tygblojor.nu

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Vi använder Imse Vimses formsydda blöjor med billigaste blöjbyxan och som sagt tycker jag att det fungerar jättebra.

Vikblöjor orkade vi inte riktigt sätta oss in i hur de fungerar och jag tycker att det verkar lite jobbigt att behöva stoppa blöjorna.

Men det system man använder blir man förstås expert på.

Anonym sa...

Jo tygblöjor är inte alls dumt. Jag har förståss kört med vikblöjor och några enstaka allt-i-ett till mina tre (och kommer att göra det på den fjärde också). Det där med formsydda verkade ju så bökiga i jämförelse -D