måndag, maj 07, 2007

Bekännelse

Jag har inte uppdaterat min gå-ner-i-vikt-blogg på länge. Och det beror på att jag skäms för vad jag äter.

Helt plötsligt efter 19 år (med vissa avbrott) så har jag börjat äta kött igen.

Vi behöver spara pengar och låtsaskött är dyrt. Bönor och linser är jättebra proteinrik mat och billigt också, men jag orkar inte äta det varje dag. Och protein behöver jag, särskilt som jag försöker att träna ganska mycket.

Så därför äter jag just nu kött. Jag tror inte att det är beständigt för jag försöker verkligen göra vad jag kan för miljön, och att äta kött är verkligen inte miljövänligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Om du tycker att det är jobbigt att äta kött kan jag trösta dig med att det är svårt att få proteinbrist i Sverige. Bara en portion ris täcker in de essentiella aminosyrorna. Däremot är det ju inte lika enkelt att laga snabba måltider utan veg. halv- och helfabrikat.

Quinoa, ost och ägg innehåller också mycket protein!

kram och lycka till med viktnedgången!
ps. så söt lillkatten var i den stickade outfitten! ds

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Nej då, jag är inte rädd för några bristsjukdomar!

Men jag försöker få tillbaka min gamla vältränade kropp, och det orkar jag inte riktigt på ris ;-)