måndag, maj 14, 2007

Dockor roligare än bilar

Lillkatten har ett flertal skallror. Bland annat har han en med bilar på och en annan med ”Lilla My” i form av en docka.

Lillkatten tycker mycket bättre om dockskallran än vad han tycker om bilskallran. Vad borde jag dra för slutsatser av det här? Inga alls tycker jag men jag kan lätt se hur jag hade kunnat tänka om han varit flicka, och hur jag då kunnat berätta att redan vid fyra månaders ålder var hon helt ointresserad av att leka med bilar, och sedan kunde jag i fortsättningen med gott samvete bara ha köpt ”flickleksaker”, hon hade ju själv valt.

3 kommentarer:

Isidor sa...

Det hade varit så lätt att bortse från att bilarna är hårda och kantiga och inte alls gosiga att stoppa i munnen eller slå sig själv i huvudet med, medan Lilla My, till skillnad från sin litterära förlaga, är mjuk och snäll.

Kajsa Bergman Fällén sa...

Min bebis älskar sina glansiga färgglada plastbilar, fast hon är tjej! Kan ju förstås bero på att de är glansiga och färgglada :D

Anonym sa...

Snygg observation! Jag ska hålla ögonen öppna efter liknande.

Kotten har kommit och vi talar inte om på kottens sida vad det blev för kottsort. det stör folk som fasen och mobilerna blippar med meddelanden och frågor hela tiden.

Ganska skoj - varför är det viktigt, direkt?