söndag, januari 22, 2006

Vikt

PCO är en sjukdom som ofta ger övervikt. Jag har extremt lätt att gå upp i vikt och har hela mitt liv slitit för att inte gå upp. Detta har naturligtvis lett till stora ätstörningar. För mig räcker det inte att äta nyttigt och motionera. Trots träning på gym 6 dagar i veckan och inget godis och snacks utan bara vanlig mat blev jag sakta tjockare och tjockare, klart att man då börjar svälta sig.

Nu har jag lärt mig hur jag ska äta... och det är inte jättekul men det går.
När jag var gravid gick jag upp 3 kilo... och det låter säkert larvigt, men det är livsviktigt för mig att gå ner de tre kilona så snabbt som möjligt. Jag har hittills lyckats tappa ett av dem. För att hålla koll på mig själv tänkte jag skriva lite matdagbok, jag får inte lura mig själv att äta för lite, men jag får ju inte heller äta för mycket jag vill ju tillbaka till mitt vanliga utseende.

Frukost: 2 Rågbröd med lättkesella och tomat, färskpressad citronjuice
Mellanmål: Äpple
Lunch: Quornfiléer med aprikoser och lätt cremé fraichesås, råris, massor av sallad.
Kvällsmat: Päronsallad med pinjenötter och Kesella
Kvällskvällsmat: Rågbröd med lättkesella och tomat

Inga kommentarer: