lördag, januari 28, 2006

Orättvist

Sitter och läser lite statistik (här) och tycker synd om mig själv.

"- Mycket talar för att viktreduktion och motion är den mest kostnadseffektiva behandlingen av PCOS som vi har att erbjuda"
Jaha, jag som redan motionerade 5-7 dagar i veckan och hade ett BMI på 20, jag blev minsann inte hjälpt av det.

"Med klomifen-behandling kan PCO-patienter ovulera i 70-80 % av fallen."
Jaha, jag hör tydligen till de 20-30 % som inte ovaluerar av klomiformbehandling.

Ja så mycket mer var det ju inte... för jag blev ju faktiskt gravid när jag sen började med sprutor... men det känns ändå så orättvist att jag ska kämpa så förbannat med vikten trots att jag har så djäkla lätt att gå upp i vikt.. och sen ger det ingenting. När jag dessutom hör till en liten grupp som dessutom inte ägglossar av tabletter trots att jag är smal så känns det ännu mer orättvist.

"Vid studier av diet och viktreduktion ser man att det biologiskt aktiva testosteronet sjunker, insulinnivåerna sjunker, kvinnor kan börja spontanovulera, många blir gravida samt att missfallsfrekvensen sjunker. "
Där har vi det igen. Missfallsrisken sjunker om man går ner i vikt. Haha, jag fick missfall trots att jag är smal.

Jag är så förbannat fixerad vid den där äckliga vikten... den pratas det så mycket om i mina behandlingar och när man pratar om PCO... och jag har sjukt svårt att hålla mig smal, så det är inte så konstigt att den upptar en så stor del av mitt liv.
Men all kamp och fixering leder ju inte till någonting.

Inga kommentarer: