tisdag, juni 17, 2008

Vagn

Den som läst i m n blogg länge kanske minns att jag inte ville ha någon vagn till Lillkatten, men att jag blev övertalad.

Den här gången, till det eventuella syskonet verkar det som att jag ska få försöka utan vagn. Eller rättare sagt, vi har ju så klart kvar Lillkattens vagn som fungerar både som ligg-o-sitt-vagn. Dessutom har vi en resesulky.

Min idé är att vid de tillfällen när en vuxen ska någonstans med två barn så får Lillkatten åka vagn och bebisen åka sjal.

Om jag lovar att direkt på studs erkänna om det inte fungerar och vi behöver en syskonvagn så ska vi prova.
Tanken är att Lillkatten ska kunna gå en del själv också om vi inte ska på maratonpromenader och dessutom har bråttom.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Min bebis vill inte ligga ensam så vagnen kommer inte till mycket användning just nu, säkert mer när han blir större. Nu använder vi Beco bärsele eller "Peanutshell". Jag gillar dock vagn för vart har man annars skötväskan och andra prylar man har med sig?!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Vagn är superbra att förvara grejor på det har jag insett.

Men vi har ju en vagn som rymmer två barns väskor, men inte två barn.

Så ett barn i vagn och ett i sjal. Annars om man inte ska vara ute heeeeela dagen går det jättebra att förvara saker i ryggsäck och då klarar man sig bra utan vagn alls.

Ida sa...

Klokt att vänta. För vissa funkar det utmärkt utan syskonvagn, för andra sämre.

Men jag skulle om jag var du köpa en ståbräda iaf. Hur bra man än tycker om sjal (och jag gillar verkligen min) så är det enklare att gunga ett barn om man slipper oroa sig för att barnet i gungan ska råka sparka barnet i sjalen. Det är enklare att bygga sandslott och det är milsvid skillnad på att klä på (eller av) en ilsken tvååring med och utan bebis i sjal på magen.

Just för att man ska vara fri att leka med de större barnen är det faktiskt otroligt mycket enklare att ha bebisen sovandes i vagnen när man är ute, men det kan vara smidigt med ståbräda om man inte ska gå så långt. Båda mina har fixat att stå på ståbräda vid 2 år relativt korta sträckor och dessutom tyckt det varit (och är) rätt kul.

Anonym sa...

Vi skaffade ingen syskonvagn och det har jag inte ångrat. Ella (3 år) sover fortfarande i vagnen de dagar hon sover och om det sammanfaller med att Julia (8 månader) ska sova så sover Julia i Ergon. När vi ska hämta och lämna på dagis så åker Julia ibland Ergo och ibland vagn. Det beror lite på. Nu är hon inget litet barn ... så jag orkar inte bära henne massor med timmar, men några går fortfarande bra.

Ståbräda däremot är bra. Ella älskar den, då kan hon stå och sjunga och leka med Julia på väg till dagis. Julia älskar att Ella är så nära och somnar så fort Ella börjar sjunga (skråla) vaggvisor för henne.

Ergo kan verkligen rekommenderas om du inte provat det. Jag ÄLSKAR den :)

När jag åker in till stan VÄGRAR jag vagn. Jag pallar inte helt enkelt. Hur länge jag än ska vara borta och hur långt jag än ska gå så är det Ergo som gäller. Och ryggsäck.