onsdag, juni 11, 2008

Jag klarade det.

Jag klarade min tenta. Inte jättebra, men godkänt räcker! Ämnet var zoofysiologi, och jag lovar er att jag inte kommer att läsa något mer i den riktningen, jag får faktiskt inte ens göra det eftersom jag valde den djurförsöksfria varianten.

Nu har jag äntligen efter alldeles för många år klarat av hela min utbildning*. Kvar har jag bara ett exjobb att göra. Fast det blir en eller två kurser extra nästa år, för att jag ska ha något att göra innan jag går på föräldraledighet (om jag har sådan tur att jag får fortsätta vara gravid)

Jag är faktiskt ganska så stolt över mig själv. Det får man vara ibland tycker jag.

*Jag har visserligen en liten skituppsats kvar att skriva, men det låtsas jag inte om. Jag tänkte bli klar den här veckan.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hittade in på din blogg via bloggtips.se och har läst runt en bra stund nu! Tack för bra och intressant läsning, speciellt om jämställdhet!! Jag håller med dig och så mycket!!! Jag ska själv tillbaka till jobbet i augusti och min bebis ska vara hemma med sin pappa. Det är tungt för mig, men bra för dom...=)

Tudorienne sa...

Klart du ska va stolt!

Anonym sa...

Grattis på sig.

Anonym sa...

Grattis!
Måste kännas skönt att äntligen vara färdig :-) (Om man nu någonsin blir helt klar...)

Anonym sa...

Grattis! Vad skönt att du hunnit så långt innan du ska vara hemma med nästa barn. (btw, så klart du ska!) Finns det ingen chans att du hinner göra exjobbet i höst eller känner du inte att du orkar det nu? Jag förstår dig i så fall.

Yogamamma sa...

Självklart ska du vara stolt. Och självklart utgår vi från att du ska vara föräldraledig sen. Precis som jag.

Pia sa...

Grattis!

Linda sa...

Grattis! Vad duktig du är!!!

Sitter själv och kämpar med en tre år gammal restuppgift.

Skönt att vara färdig innan du går på mammaledighet nästa gång och inte ha skolan som hänger över dig utan gå direkt på ex-jobbet.

Anonym sa...

Gött! Grattis! Jag har också läst zoofysiologi (trodde jag, nu kommer jag ihåg att det var zoomorfologi jag läste...eller jag har ju läst båda...snurrigast...) Grattis i alla fall!!

Kramkram.

Anonym sa...

Stort grattis från mej med!

jossan

Anonym sa...

G R A T T I S ! ! !

Anna sa...

Grattis smartis!

fru Svensson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
nylsa sa...

Vad duktig du är, stort grattis! Njut av sommaren nu och var stolt över dig själv.
kram

Anonym sa...

Grattis! Skönt!

Barnets mamma sa...

Grattis!

Ann sa...

Grattis!!! Hoppas att semestern var bra också!