onsdag, maj 28, 2008

Misstänkt?

Jag funderade på att köpa ett par blöjbadbyxor på Tradera till Lillkatten, men jag skickade ett mail till säljaren innan jag bjöd och frågade om hon skulle hinna leverera dem på fyra dagar ifall jag vann och då betalade direkt, vi behöver dem nämligen när vi ska åka iväg några dagar.

Auktionen skulle inte gå ut förrän på lördag.

Nu är auktionen borta, och jag fick ett svar från säljaren att jag kunde få köpa dem privat om jag kunde erbjuda henne ett bra pris.

Jag svarade tack, men nej tack.

Jag visste inte ens att det gick att ta bort en auktion med bud på? Och jag blev ganska misstänksam när hon gjorde så, tänkte hon att hon skulle kunna göra en riktigt bra affär under bordet, eller vad vill hon? Kanske inget konstigt alls, men jag är i alla fall inte intresserad.

3 kommentarer:

Ida sa...

Finns det inte någon regel på tradera om att man inte får sälja begagnade underkläder. Jag tror kanske den gäller badkläder också.

Så var de inte helt nya så är det nog inte hon som stängt auktionen utan då har den nog blivit avstängd p g a hygieniska orsaker.

Men med ett så stort barn som lillkatten funkar vanliga badbyxor utmärkt bara de sitter rätt tight i benen. Dryga 1-åringar bajsar ju sällan flytande som bebisar.

Anonym sa...

ja, precis. Får man ens sälja badkläder på tradera? Det tror nämligen inte jag :-)

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jo, ni har rätt. Jag fick ett mail där hon förklarade.

Det verkar ju helt galet tycker jag, jag köper ju begagnade blöjor på nätet, och det är inga problem... Men det var inte den här tjejens fel.