fredag, maj 23, 2008

Fortsatta ekologiplaner (någon sorts modeblogging)

Jag har spanat lite på det ekologiska nätutbudet som finns. Och vad det gäller toppar, tröjor, kjolar och klänningar finns det faktiskt nästan allt. Jeansutbudet är det lite sämre med, de allra senaste modellerna tillverkas inte ekologiskt ännu så länge.

Och desssutom är allt snordyrt så klart.

Men jag ska nog klara det. Om det är dyrt, och jag ju inte har någon inkomst får jag välja bättre vad jag verkligen vill ha. Det blir inte så mycket kläder varje år och därmed får jag nog satsa på en lite klassiskare stil än vad jag haft hittils. Jag räknar med att kläderna ska ha ganska så lång hållbarhet när de kostar så mycket.

Det här ska faktiskt bli lite roligt.

Fast det dröjer ju ett tag innan det är någon idé att köpa vanliga kläder (hoppas jag)

Förresten så har ju de stora kedjorna börjat med ekologiska kollektioner. Men hittils har jag inte hittat något jag gillar, utom någon enstaka topp. Men det är säkert bara en tidsfråga.

7 kommentarer:

Anonym sa...

p.o.p har ju ekologiska val

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Fast P.o.p. har ju slutat med vanliga vuxenkläder. Numera har de bara gravidkollektion.

Åsa sa...

En mycket bra plan har du lagt upp tycker jag. Jag borde följa efter. Snart, snart! Lycka till med shopping iaf.

Anonym sa...

Nu gör jag lite reklam på din sida ... ta bort om du vill.

Mina vänner har en nätbutik som du kanske vill kolla på:

http://www.ecoologicals.se/

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Nejdå! Jag tar inte bort reklamen, jag tycker mer att det är konsumentinformation :-)

Jag hade redan den sidan under min nya länksamling "ekologiska kläder" Det fanns en hel del snyggt där tyckte jag.

Pia sa...

Jeans finns mycket second hand och där kan man ju också hitta mycket som är kul och inte är så dyrt som nya ekologiska kläder.

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag är rätt så dålig på Second hand, men det är ju så klart det coolaste.

Jag ska jobba på att bli mycket bättre på det!