måndag, augusti 06, 2007

Äventyr

Kattpappan frågar ofta när han kommer hem från jobbet vad vi hittat på för äventyr idag. Inget alls brukar jag svara ifall vi bara varit hemma hela dagen. Men det är ju inte sant. Det är ett jätteäventyr att ligga på filten på köksgolvet och lyckas vända sig om, eller att smula sönder ett kex och lyckas få i sig stora bitar, eller att blåsa välling över hela köket, eller… Ja ni fattar. Att följa med mamma och annan föräldraledig förälder på ett fik och sova i vagnen det är inte särskilt äventyrligt för en liten Lillkatt, men att få prova alla sina förmågor i lugn och ro hemma, det är grejer det.

1 kommentar:

Solkatten sa...

När jag får den frågan av min man svarar jag att jag inte vet. För dagarna går i rasande fart och jag tycker inte att vi gör annat än att turas om att äta, jag och sonen ;-)