lördag, augusti 04, 2007

I MÅL

Idag nästan precis sju månader efter Lillkattens födelse väger jag som jag gjorde innan han blev till.

Jag gick upp 33 kilo under graviditeten, gick ner 13 kilo nästan direkt efter/under förlossningen, men övriga 20 kilo har inte försvunnit gratis.

Mitt mål var att vara tillbaka i vikt till jul, så jag har överträffat mina förväntningar.

Nu gäller det bara att i resten av livet behålla den här vikten också. Inte direkt så att jag tänker fira min viktnedgång med mat. Men jag tänker ta ett snack med en av mina kusiner som jobbar i en av stans hippaste butiker och be henne hjälpa mig att hitta ett par jeans som inte direkt drar tankarna till sunkig nybliven mamma!

7 kommentarer:

e sa...

Grattis! Du får bli min idol för dagen eller kanske för hela veckan. Jag har precis vänt och gått upp i vikt igen. Mycket irriterande. Bra sätt att fira på också!

KaKi sa...

Kissen bugar och är grymt imponerad... Tror jag får göra allvar av mitt "hot" om att detaljstudera din diet ;-)

Anonym sa...

Grattis till din superbra viktnedgång! Vad roligt att du klarade din tidplan med sån marginal. Och lycka till med jeansjakten. :)

Kapybaran sa...

Grattis! starkt jobbat!
Och du, jag mådde också dåligt under graviditeten... Älskar att föda, älskar att ha barn, men graviditet, det skippar jag gärna!

Kapybaran sa...

Grattis! starkt jobbat!
Och du, jag mådde också dåligt under graviditeten... Älskar att föda, älskar att ha barn, men graviditet, det skippar jag gärna!

Applecore sa...

Stort grattis! Jättebra jobbat!

Patricia sa...

Grattis! Vad skönt! Jag har ca 5 kilo kvar at gå ner. Men ärligt så ar jag inte gått in för det 100%. Har satt 9 månader efter förlossningen som mål (3 månader kvar).