måndag, augusti 27, 2007

Lämna bort

I skolan idag träffade jag en hel del människor jag pluggat med tidigare.

En av dem, hon som på fullt allvar påstod att barn vars föräldrar delar lika på föräldrarledigheten får problem med relationer när de blir stora, jag har skrivit om det förrut, tittade medlidsamt på mig och sa "Är det första dagen du lämnar bort honom?" Jag har inte lämnat bort honom svarade jag och gick därifrån. Hon hoppas på att få en reservplats på den kurs jag läser, jag hoppas att hon inte får det.

8 kommentarer:

e sa...

Vilken härlig kommentar. I klass med "är pappa barnvakt".

Anonym sa...

BRA svar!
Får allergiska besvär av folk som kallar den andra föräldern (1000 ggr av 1000 åsyftas fadern...) för "barnvakt".

Patricia sa...

Verkligen ett BRA svar!!!

Anonym sa...

Min kollega kan också bara gå ut om hennes man (tillika barnens pappa) är barnvakt. Hon säger verkligen det rakt ut också. Ueck!

Yogamamma sa...

BRA svarat! Blir så trött på människor som fäller sådana kommentarer. Ungefär som när jag skulle åka in från skärgården till skolan i två dagar och svärfar sa "ja, på min tid lämnade inte mamman sina barn, men det är ju andra tider nu"
SUCK

Storkenflyger sa...

Ibland blir det bara för mycket "jag-är-värdens-bästa-finaste och känsligaste- mamma-snack".

Bra svarat.

Och angående din inledande fråga om barnpasning under träning:

Här är min FASTA övertygelse. Alla barn OAVSETT ålder kan passas av en vettig vuxen under 1 timma om mamman är 30 sekunder bort.

Kom igen. Vad skulle kunna hända???

Anonym sa...

avliva den otäcka biologisthäxan. you go kattmamman!

Anonym sa...

Så typiskt! Pappa är "barnvakt" men mamma är "mamma som inte går att ersättas". Åh så irriterad jag blir! Det är helt upp till er hur ni vill göra och inte sjutton kommer Lillkatten lida av det när han blir äldre! Skitsnack!