torsdag, augusti 16, 2007

Svårt att ta mig för

Ibland har jag en mental spärr mot att göra vanliga vardagliga saker. Och ett mail som borde besvarats eller en anmälning som borde skickats in kan bli liggande hur länge som helst.

Det är så lätt att göra de här sakerna och när jag väl kommit till skott känns det som en enorm lättnad.

Samma tendenser har jag för övrigt när det handlar om att skriva labbrapporter till skolan. Mitt mål för kursen som börjar snart är att inte skjuta på skrivandet till sista stund, det fungerar inte att leva så när man är mamma.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tell me about it. Är precis likadan. Pluggade ju klart förra sommaren och har inte ansökt om examen än... Bara ett skitpapper som ska skickas till rätt ställe typ. Igår fick jag en påminnelse från studievägledaren. Ska göra det under helgen, tror jag. Eller nästa år kanske.