lördag, juni 30, 2007

SPAM

Jag brukar verkligen inte lägga ut mail som skickats privat till mig, i min blogg. Men det här anser jag inte vara av privat karaktär vad den som skickade mailet än påstår. Vad tycker ni?


Hej!
Jag heter Madelaine Nilsson och jag skriver till dig för att berätta att du kan få annonsera helt kostnadsfritt på www.xxx.se. Detta är ett litet projekt jag dragit igång för att se om det finns någon möjlighet alls att förbättra de annonsmedium som finns idag.

Vi kommer inom kort att synas både i radio, tv och i annan media samt annonsera på ett antal av det mest trafikerade sajterna i Sverige. Under vår så kallade BETAFAS är du och ditt företag välkommet att annonsera (detta gäller radannonser med eller utan bild) helt kostnadsfritt. Om du tycker att detta verkar vara något för dig så ser jag fram emot att se dina annonser hos oss.

Som avslutning kan jag meddela att detta är inget SPAM utan jag finns som person och jag svarar på ett eventuellt mejl från dig om du skulle vilja det. Om vi inte hörs igen önskar jag dig en skön sommar!

PS: alla som annonserar är med och tävlar om en resa för två - till BALI! Glöm inte att du kan annonsera som privatperson eller som förtag :DS

Med vänliga hälsningar
Madelaine Nilsson

3 kommentarer:

Ida sa...

från wikipedia: "Skräppost eller spam är oönskade reklamutskick, bedrägeriförsök eller utskick av datorvirus via elektroniska medier, vanligast förekommande i e-post."

Enligt den definitionen borde det absolut vara spam oavsett vad hon säger.

Läser man längre ner står där det beskrivs hur det går till så står det att spam automatgenereras och skickas från kapade datorer men jag tror knappast det är ett krav för att det ska få kallas spam.

Så jag håller på dig :-)

Anonym sa...

Det är väl det typiska, om man behöver skriva att ens mail inte är spam är det just det som ens mail är...

Myska sa...

Definitivt spam:igt ! Frågan är vad man gör med ett sådant mejl ? Högljutt protesterar och blir katalogiserad ? Eller slänger fortare än kvickt bland skräpposten ? Eller skaffar sig en massa typ hotmail-adresser och spammar tillbaka ? ... Ignorera är väl alltid bäst, men ändå, ibland skulle man vilja protestera mer än så!