lördag, september 29, 2007

Ett inlägg på temat pinsamheter

När jag hade läkt ihop någorlunda efter förlossningen var jag väldigt duktig på att knipa, och jag lyckades få full kontroll på alla muskler där nere. Och sen trodde jag på något sätt att det var klart, och att jag var tillbaka där jag var innan jag blev gravid.

Idag var jag och tränade aerobics. Jag stod längst fram i salen, ni vet en av de där som de som står bakom tittar lite på för att komma ihåg stegen. I passet ingick det det ett hopp av "famehoppstypen" alltså en rörelse där man både särar på benen maxiamalt och hoppar samtidigt. Och när jag hoppade så kissade jag på mig... Jag hade att välja på att lämna salen så att alla skulle förstå vad som hänt, eller så kunde jag låtsas som ingenting och fortsätta med passet. Jag valde det senare alternativet och sträckte lite extra på mig i förhoppning att de som eventuellt misstänkte att det var något annat än svett som blötte ner mina byxor skulle tänka att så där obekymrat dansar ingen som just kissat på sig.

Nu är det dags att återuppta knipövningarna, och den här gången är det för resten av livet. För jag vill aldrig igen behöva vara med om något sånt här!

Är det någon som kan tipsa om bra övningar?

10 kommentarer:

Solkatten sa...

Nej vad jobbigt!! Nu satte du myror i huvudet på mig - jag har slarvat på sista tiden i tron om att allt är som det ska. Här ska knipas vill jag lova! Inga tips på övningar direkt. Jag brukar stå och knipa (när jag kommer ihåg) när jag borstar tänderna.

Kram på dig!

Tingeling sa...

Nej men guuuud, vad pinsamt! Herregud, hur kunde du stanna kvar?
Men det är sant som du säger, om man låtsas om inget så kanske alla tänker att det inte kan vara som de tror.. *förlåt att jag fnissar*

Skitjobbigt förstår jag att det måste vara!!!

Fertilitetsturist sa...

*fnissar* Den historien ska jag lägga minnet och ta fram som motivation när jag förhoppningsvis i framtiden behöver återhämta mig efter en förlossning... Faktum är att det är lika bra att jag börjar genast, för säkerhets skull! ;-)

Anonym sa...

Hahaha, det var det roligast jag läst idag. Mycket smart tänkt att stanna kvar så att ingen skulle tro att det var urin som blött ner dina byxor!!
Titta gärna in på min blogg.

Helga sa...

O hjälp! Alltså, den där övningen är rent livsfarlig att göra. Jag har mer än en gång funderat på att säga till Friskisledaren att ge fan i "jumping jacks". tycker nästan att det är lite oansvarigt av dem, den är inte bra för kvinnor, vare sig de har fött barn eller inte. Kombinationen särade ben och hopp frestar maximalt på bäckenbotten.

Anonym sa...

Tack, nu sitter jag och kniper. :-) KRAM H

e sa...

Å nej, jag har också slutat med knipövningar. Tack, tack, tack för det här inlägget. Nu ska det knipas igen!

Anonym sa...

Den övningen är skadlig för bäckenbotten, speciellt för kvinnor. Jag gör den inte, den hör inte hemma på ett seriöst pass.

Anna-Bell sa...

Näe vad pinsamt! Coolt av dig att stå kvar så där.

Jag har en del övningar som jag fick av sjukgymnasten jag gick till efter förlossningen. (Sprack ju så mycket). Svårt dock att färklara här.

Mitt råd är att du går till en gyn eller barnmorska som kan känna så att du verkligen kniper rätt och att du sedan kör på varje dag.

Trist att knipa men man måste.

Anonym sa...

Men va TUFF du är som stannar kvar! Hejja Kattmamman! :D