fredag, september 28, 2007

Nattamning

Jag nattammar fortfarande Lillkatten. Jag vet vad jag skrev... men det är nya tider nu.

Jag anmälde mig till en nätbaserad KBT-behandling. Och i behandlingen så ingick det en CD med andningsövningar.

Och om det är något jag är bra på så är det att andas, jag födde ju för sjutton barn med bara andning som smärtlindring.

Nu har jag lyckats andas mig själv till sömns varenda natt sedan jag lärde mig tekniken.

För även om "anonym" inte tycker att det är bra att låta barnet amma på nätterna, så fungerar det ypperligt i just vår familj. Lillkatten är en trygg unge som sover bra, och har lätt för att somna. Han äter vanligtvis mellan noll och två gånger på en natt, och somnar direkt om när han är mätt. Så det enda problemet har varit att jag inte kunnat somna om efter amningen, men nu verkar det problemet vara ur världen, och då finns det ingen anledning att ändra på någonting.

9 kommentarer:

Anna-Bell sa...

Så skönt eftersom det var det du egentligen vile hela tiden, att fortsätta nattamma.

För mig funkar det jättebra också, att amma på nätterna. Det jag tänker på är det där med syskon. Vi ska inte ta de två små i frysen men än ändå. Om Prinsen får välja så kommer han att amma tills han är två år eller ännu längre. Han är en riktig tuttis.

Kram och lycka till med andningsövningarna.

Anonym sa...

Jag säger HURRA för dig! Det låter som du får det bästa av två möjliga alternativ! Sova och nattamning! Så skönt!

MvH/Stockholmtjejen

Anonym sa...

Vad skönt att det löst sig för dig. Anda sig till sömns låter jätteskönt! KRAM Helena

Tingeling sa...

Hej! Min blogg har flyttat till den här adressen:

http://www.tingelingstankar.blogspot.com/

välkommen in!

Ribbolita sa...

Vad härligt att det äntligen verkar ha löst sig. Fantastiskt att en CD kan orsaka en så stor förändring. Andningen är verkligen något som kan orsaka stordåd - otroligt svårt att förstå.

Grattis!

Yogamamma sa...

äh, skit i dumma anonyma som tror sig veta vad som passar bäst för er, det är ju faktiskt bara du som vet det.
Heja dig som andas så bra!

Anonym sa...

Det låter ju helt fantastiskt!! Då är hela familjen nöjd och glad. Vad underbart att du får sova lite igen!

Kajsa Bergman Fällén sa...

Skönt att höra! Klart du ska fortsätta amma på nätterna om det fungerar. Jag nattammade min stora tjej tills hon var nästan två år. Numera dricker hon visst bara daquiris på nätterna, så det blev ju folk av henne också ;-)

Anonym sa...

precis lyssnat på en massa Knattetimmen-program i poddradion och kan meddela att experterna Alfvén och Hallin förmodligen skulle ge dig fullständigt rätt.